MAGICZNE ZWIERZĘTA
Akromantula
Klasyfikacja: XXXXX
Ogromny ośmiooki pająk posługujący się ludzką mową. Samice są większe od samców i potrafią złożyć jednorazowo do stu jaj. Za ich sprzedaż lub import grożą surowe kary. Natomiast
jad jest niezwykle cennym składnikiem
eliksirów. Akromantula jest bardzo inteligentnym zwierzęciem; ma tak rozwinięty aparat mowy, że potrafi artykułować słowa. Nieobce są jej także emocje, chociaż jej mentalność jest dużo brutalniejsza od człowieczej. Naturalnym wrogiem akromantul są bazyliszki.
Bagnowyj
Klasyfikacja: nieznana
Bliżej nieznany, niebezpieczny potwór z głową psa, żyjący na bagnach Luizjany. Włos z jego sierści używany jest jako rdzeń do różdżek przez jedną z wybitnych twórczyń.
Bahanka
Klasyfikacja: XXX
Niewielkie stworzenie przypominająca małego człowieczka. Jego ciało pokryte jest ciemnymi, grubymi włosami, a tułów posiada po dwie pary rąk i nóg oraz skrzydła. Uważane jest za pasożyta, gdyż lubi gnieździć się w ciemnych miejscach. W razie ugryzienia bahanki należy zażyć antidotum.
Buchorożec
Klasyfikacja: XXXX
Niezwykle duże i silne zwierzę. Jego gruba skóra potrafi odbijać sporo zaklęć i uroków. Na nosie znajduje się wielki róg, w którym gnieździ się niebezpieczny, wybuchowy płyn. Buchorożec posiada również długi ogon, który z wyglądu przypomina linę. Zwierzę nie atakuje niesprowokowane, ale gdy już do tego dojdzie, szarże są niebezpieczne i brzemienne w skutkach. Rogi, ogony i wybuchowy jad są wykorzystywane przy
sporządzaniu eliksirów. Uznawane są jednak za niebezpieczne towary i podlegają ścisłej kontroli.
Bystroduch
Klasyfikacja: XXXX
Przypominający smoka często uważany jest przez mugoli za potwora z Loch Ness. Jest to krzyżówka ptaka z gadem. Nie zionie ogniem, ale ma paszczę pełną stalowych kłów służących do rozrywania ofiar. Jest z natury ciekawski i ma kuloodporną skórę. Włókna z jego serca wykorzystywane są do produkcji różdżek, jako ich
rdzenie.
Błotoryj
Klasyfikacja: XXX
Występuje na terenach podmokłych Europy i Ameryki. Gdy pozostaje w bezruchu, przypomina kłodę drewna. Do jego największych przysmaków należą mandragory. Posiada płetwiaste łapy i bardzo ostre zęby, którymi lubi kąsać nogi przechodzących ludzi.
Centaur
Klasyfikacja: XXXX
Mitologiczne stworzenie z mieszaną budową ciała; od pasa w dół przypomina konia, a wzwyż ciało człowieka. Posiada niezwykłą inteligencję, jednak na własne życzenie zostało zakwalifikowane jako zwierzę. Uważa się, że centaury są biegłe w leczeniu magią, wróżeniu, łucznictwie i astronomii. Waleczne i dumne posiadają swój honor i uważają pomoc człowiekowi za jego splamienie. Przydzielono im wysoką klasyfikację nie z powodu grożącego z ich strony niebezpieczeństwa, a ze względu na szacunek, z jakim powinno się je traktować.
Chimera
Klasyfikacja: XXXXX
Potwór o głowie lwa, tułowiu kozy i ogonie smoka. Złośliwa i łaknąca krwi staje się bardzo niebezpieczna. Jest niezwykle rzadko spotykanym greckim stworzeniem, często porównywana do mantrykory. Jej jaja należą do nielegalnych i niewymienialnych towarów.
Chochlik kornwalijski
Klasyfikacja: XXX
Niewielkie jasnoniebieskie, irytujące stworzenie. Uwielbia psocić i rozrabiać. Nie jest pokryte żadnych futrem ani owłosieniem. Szkodnik ten posiada małe skrzydełka, a porozumiewa się z resztą swojego gatunku za pomocą piskliwych, dla nikogo innego niezrozumiałych odgłosów.
Chorbotek
Klasyfikacja: X
Wyglądem przypomina mięsistego, porośniętego rzadką szczeciną, różowego grzyba. Rozmnaża się niezwykle szybko, w ciągu kilku dni potrafi pokryć cały teren, na jakim się znajduje. Jest ulubionym przysmakiem gnomów ogrodowych. Nie ma w zasadzie żadnego zastosowania, jedynie jego
sok wykorzystywany jest do warzenia eliksirów.
Chropianek
Klasyfikacja: XX
Pasożyt przypominający wyglądem kraba z olbrzymimi kłami. Uwielbia magię, więc często atakuje czarodziejskie różdżki oraz inne mniejsze magiczne stworzenia. Jest zmorą również dla mugolskich urządzeń elektrycznych, choć oczywiście niemagiczni nie są tego świadomi.
Ciamarnica
Klasyfikacja: XXX
Proste stworzenie wyposażone w otwór gębowy i woreczek z morderczym jadem używanym do obrony przed drapieżnikami. Jest wyłapywane przez trytony jako broń, natomiast czarodzieje wykorzystują je do sporządzania eliksirów pod ścisłym nadzorem Ministerstwa Magii.
Czerwony kapturek
Klasyfikacja: XXX
Karłowate stworzenie, które żyje w miejscach, gdzie została przelana ludzka krew. Uzbrojone w pałkę próbuje zatłuc nią swoją ofiarę na śmierć. Ma czerwone oczy i długie, ostre pazury. Karmi się mięsem. Może zostać odpędzony przy pomocy prostych zaklęć i uroków, a także eliksirem upiększającym.
Czupakabra
Klasyfikacja: nieznana
Małe nieznane stworzenie zamieszkujące Amerykę Północną, które wysysa krew ludziom i zwierzętom. Ma ostre żeby, niebieską skórę i charakterystyczne pierścienie wokół łap, których posiada sześć.
Demimoz
Klasyfikacja: XXXX
Wyglądem przypomina szympansa o dużych oczach. Jego ciało pokryte jest srebrzystymi włoskami, a zagrożenie sprawia, że staje się niewidzialny. Niezwykle trudno jest go spotkać, gdyż należy do inteligentnych zwierząt. Na podstawie rachunku prawdopodobieństwa jest w stanie przewidzieć najbliższą przyszłość.
Dirikrak
Klasyfikacja: XX
Nielot o dużym dziobie i pulchnym ciele. Potrafi się teleportować; w razie zagrożenia znika wśród kłębowiska piór i pojawia się w zupełnie innym miejscu. Mugole znają go pod nazwą dodo i przez jego umiejętności znikania sądzą, że wyginął kilka wieków temu.
Druzgotek
Klasyfikacja: XX
Często występujący demon wodny umiejący szybko i dobrze pływać. Zamieszkuje dna ciemnych jezior. Ma pokryte rogami, bladozielone ciało oraz długie palce, którymi chwyta i dusi swoją ofiarę. Żywi się głównie małymi rybami i glonami, jednak zdarza mu się zapolować na człowieka. Tylko trytony potrafią go udomowić.
Dwurożec
Klasyfikacja: nieznana
Niebezpiecznie, podobne do krowy stworzenie z dwoma rogami, które zrzuca raz do roku. Mają one magiczne właściwości, a sproszkowany róg dwurożca stosowany jest do warzenia eliksirów, m.in.
eliksiru wielosokowego. Wiele osób także po prostu kolekcjonuje jego rogi.
Elf
Klasyfikacja: XX
Uważany za zwierzę jest małym, pięknym stworzeniem o niezwykle niskiej inteligencji. Używany jest często w celach dekoracyjnych. Posiada niewielką moc magiczną, która służy mu tylko do obrony przed małymi zagrożeniami, tkj. lelek wróżebnik. Charakteryzuje się kłótliwością, ale również dumą. Z pozostałymi elfami porozumiewa się za pomocą brzęczenia, gdyż nie potrafi mówić. Często mylony jest z bahanką oraz chochlikiem kornwalijskim.
Erkling
Klasyfikacja: XXXX
Stwór niezwykle podobny do elfa. Ma szpiczastą twarz oraz całkiem wysoki wzrost jak na pokrewne gatunki. Z charakteru jest złośliwy, próbuje odciągać dzieci od rodziców za pomocą piskliwego chichotu, który bardzo podoba się młodym ludziom. Poza dziećmi żywi się także leśnymi kręgowcami. Nie jest odporny na zaklęcia, więc łatwo jest się go pozbyć.
Feniks
Klasyfikacja: XXXX
Majestatyczny ptak o szkarłatnym upierzeniu, złotym dziobie, szponach i ogonie. Posiada niezwykłą moc magiczną. Może żyć wiecznie dzięki jego umiejętności reinkarnacji. Nigdy nie zabija, żywi się tylko i wyłącznie ziołami. Jego piór używa się do wytwarzania różdżek, jako
rdzeni. Lamentowana przez niego pieśń ma budzący dreszcze, nieziemski wydźwięk. Oswojenie feniksa jest rzeczą rzadko spotykaną. Łzy tego stworzenia mają wartości lecznicze i potrafią wyleczyć naprawdę ciężkie schorzenia, nawet zatrucie śmiertelnym jadem bazyliszka.
Garboróg
Klasyfikacja: XXXX
Potężne, niezwykle agresywne zwierzę z garbem na grzbiecie i dwoma ostrymi rogami. Sproszkowane używa się do tworzenia eliksirów, jednak cenią się wysoko z powodu trudności i niebezpieczeństwa przy ich pozyskiwaniu. Skóra garboroga jest grubsza nawet od smoczej, więc zapewnia mu wysoką ochronę przed urokami i zaklęciami, jak i również fizycznymi ranami. Jego rasa wyginęłaby na zawsze, gdyby pewien czarodziej w XX wieku nie uratował ostatniej pary do rozrodu.
Ghul
Klasyfikacja: XX
Nieszkodliwe stworzenie o wyjątkowo brzydkim i odpychającym wyglądzie, charakteryzujące się wielkimi, wystającymi zębami. Żywi się głównie pająkami i kretami. Jest niezwykle naiwny, a do jego głównych zajęć należy pojękiwanie i przerzucanie przedmiotów. Nie stwarza zagrożenia dla żadnej innej istoty. Przez wielu czarodziejów jest traktowany jako zwierzątko domowe i lubiany przez małe dzieci.
Gromoptak
Klasyfikacja: XXXX
Olbrzymi ptak mogący tworzyć burze podczas lotu, potrafi szybko wyczuć grożące niebezpieczeństwo. Pióra gromoptaka używane są niekiedy do produkcji różdżek. Były one potężne i trudne do opanowania, a najlepiej nadawały się do czarów transmutacyjnych. Gatunkowo spokrewniony jest z feniksem.
Gryf
Klasyfikacja: XXXX
Greckie magiczne stworzenie, jest hybrydą orła i lwa. Jego głowa i przednie szponiaste łapy orła w połączeniu z ciałem i tylnymi łapami króla zwierząt budzą grozę, ale również respekt. Podobnie jak sfinks jest wynajmowany przez czarodziejów do pilnowania majątku; skarbów. Istnieje niewiele magów, którym udało się oswoić gryfa, ponieważ jest on znany z gwałtowanego charakteru i agresji. Jest spokrewniony z hipogryfem i podobnie jak on, żywi się surowym mięsem wszelkiego rodzaju.
Gumochłon
Klasyfikacja: X
Zupełnie niegroźne i nieszkodliwe zwierzę żywiące się sałatą i nudne jak flaki z olejem. Wyglądem przypomina olbrzymią dżdżownicę otoczoną w śluzie, który wydobywa się z jego obu końców wyglądających tak samo. Jest składnikiem
Eliksiru Wiggenowego, służy także do zagęszczania eliksirów. Gumochłon w zasadzie się nie porusza i został określony mianem nudnego. Jako jedne z nielicznych stworzeń można je przyciągnąć zaklęciem
Accio. Hipogryf
Klasyfikacja: XXX
Hybryda konia i orła uważana za niebezpieczną. Jest to niezwykle dumne i majestatyczne stworzenie. Jako drapieżnik i mięsożerca odżywia się małymi ssakami i gryzoniami, ale również rybami i ptakami. Do jego ulubionych pokarmów należą fretki. Honor hipogryfa jest niezwykle łatwo urazić. By nie zaatakował należało pokazać mu uległość, ukłonić się przed nim. Jednak nie zawsze jest łaskawy dla człowieka. Posiada niezwykle ostre szpony, a dzięki ogromnym upierzonym skrzydłom potrafi latać.
Hoo-hoo
Klasyfikacja: nieznana
Mało znany gatunek ognistego ptaka. Pochodzi z Japonii i jest jednym z symboli szczęścia. Jest spokrewniony z feniksem i gromoptakiem. Wiadomo, że Ameryka dostała kiedyś kilka jajek ptaka hoo-hoo.
Jednorożec
Klasyfikacja: XXXX
Mityczne stworzenie o majestatycznym wyglądzie. Przypomina konia, lecz na czole ma róg. Jego młode mają złotą sierść, która wraz z wiekiem stawała się srebrna, by zostać całkiem białą. Dorosły okaz jest śnieżnobiały, ma złote kopyta, smukłe nogi oraz perłowo-białą grzywę i bujny ogon. Jednorożec rozsiewa wokół siebie poświatę. Jego krew jest gęsta i zapewnia życie każdemu, kto ją wypije, jednak czyni go to przeklętym. Sproszkowany róg jednorożca jest
składnikiem eliksirów, a jego włosy i sierść wykorzystuje się do tworzenia
różdżek.
Jeżanka
Klasyfikacja: XXX
Ryba pokryta długimi kolcami stworzona przez czarodziejów jako akt zemsty na mugolskich rybakach, którzy obrazili pewną grupę magicznych żeglarzy. Żyje w Oceanie Atlantyckim, a od tamtego czasu zemsty rybacy często znajdują w jego głębinach porwane przez jeżanki puste sieci. Jest wykorzystywana także jako składnik eliksirów.
Kelpia
Klasyfikacja: XXXX
Demon wodny potrafiący przybierać różne kształty, jednak najczęściej ukazuje się pod postacią konia wodnego. Żywi się głównie ludźmi, którzy nieświadomi niebezpieczeństwa dają zwabić się na jego grzbiet i zostają zaciągnięci na samo dno i zjadani. Kelpię można pokonać, zakładając jej za pomocą zaklęcia wędzidła. Staje się wtedy niegroźna i uległa.
Kozłag
Klasyfikacja: XXX
Stworzenie podobne do żaby zamieszkujące północną część Ameryki. Posiada rogi oraz wielkie czerwone oczy oraz długie kły. Jego rogi mają dużą moc magiczną, wspomagając leczenie kaca. Sprawiają również, że człowiek potrafi obyć się bez snu przez siedem dób. Żywi się głównie lunaballami, ale również małymi kręgowcami z mugolskich farm.
Kołkogonek
Klasyfikacja: XXX
Rolniczy demon przypominający małą świnię o długich nogach. Znany jest z tego, że wkrada się do chlewu i wraz z młodymi prosiętami karmi się mlekiem maciory, przy czym wzrasta jego rozmiar i siła oraz zła passa, którą przynosi farmie. Jest szybki i trudny do schwytania, lecz przepędzony przez psa lub kota za granice gospodarstwa, już nigdy nie wraca.
Kudłoń
Klasyfikacja: XX
Kudłate zwierzę z bujną czupryną i dużym nosem. Nieśmiały porusza się na dwóch nogach, chociaż posiada cztery kopyta. Żywi się trawą. Można go znaleźć zawiniętego w słomie lub ukrytego wśród stada zwierząt, którego strzeże. Jest niezwykle nieufny i boi się ludzi.
Kwintoped
Klasyfikacja: XXXXX
Niezwykle niebezpieczne stworzenie mięsożerne, którego ulubionym przysmakiem są ludzie. Żyje na ukrytej wyspie, na którą nałożone jest zaklęcie nienanoszalności. Posiada nisko zawieszony tułów oraz pięć stóp zakończonych zdeformowaną stopą. Jego sierść jest krwistoczerwona i gęsta, a potwór ma krwiożerczy wygląd.
Langustnik Ladaco
Klasyfikacja: XXX
Stworzenie lądowe bardzo podobne do homara, jednak jego mięso nie nadaje się do spożycia, ponieważ powoduje wysoką gorączkę i zielone zabarwienie twarzy. Langustnik żywi się niewielkimi skorupiakami. Jego ukąszenie przynosi skutek w postaci tygodniowego pecha.
Lelek wróżebnik
Klasyfikacja: XX
Ptak przypominający mizernego sępa. Wydaje tajemnicze, drgające dźwięki, których usłyszenie według starszych wierzeń jest omenem śmierci. Tak naprawdę ich zawodzenie przewiduje deszcz. Można go spotkać na terenie Europy, w krzakach jeżyn, gdzie lubi zakładać gniazda.
Lunaballa
Klasyfikacja: XX
Nieśmiałe, urocze stworzenie opuszczające swoją norę tylko podczas pełni księżyca. Gładkie szare ciało wyróżnia się wielkimi wyłupiastymi oczami na czubku głowy. Jego odchody mają ciekawe właściwości, ponieważ gdy czarodziej zbierze je przed wschodem słońca i posypie grządki z ziołami oraz rabaty z kwiatami, wspomaga ich szybki porost oraz siłę.
Mantrykora
Klasyfikacja: XXXXX
Niebezpieczny potwór o ciele lwa, głowie człowieka, skrzydłach smoka i ogonie skorpiona z żądłem. Jest rzadko spotykany, mityczny. Jego skóra odbija większą część zaklęć, a użądlenie ogonem momentalnie zabija. Zna ludzką mowę, jednak jego usposobienie jest mordercze, bestialskie i mściwe.
Matagot
Klasyfikacja: nieznana
Duże stworzenie wyglądem przypominające czarnego kota. Wywodzi się prawdopodobnie z Francji i z reguły jest przyjaźnie usposobione. Sprowokowane jest niebezpieczne i groźne dla czarodzieja. W środowisku mugolskim upodabnia się do zwykłego kota.
Memortek
Klasyfikacja: XX
Niewielki magiczny ptak żywiący się owadami. Jest o tyle ciekawy, ponieważ przez całe swoje życie jest niemy, a dopiero przed śmiercią wydaje odgłosy, które usłyszał w swoim życiu, lecz w odwrotnej kolejności. Jego pióra wchodzą w skład
Veritaserum i eliksirów wspomagających pamięć.
Mucha siatkoskrzydła
Klasyfikacja: brak
Owad wykorzystywany niemal wyłącznie jako składnik wielu eliksirów. Najbardziej znanym jest
eliksir wielosokowy. Muchy musiały się warzyć przez dwadzieścia jeden dni, aby został prawidłowo sporządzony.
Nieśmiałek
Klasyfikacja: XX
Niewielkie stworzonko pilnujące drzew. Jego wygląd jest kamuflażem w naturalnym środowisku. Pokojowo nastawiony i nieśmiały żywi się kornikami, które wydłubuje z kory długimi, spiczastymi palcami. W przypadku ataku na pilnowane przez niego drzewo staje się agresywny, jednak da się go udobruchać jajeczkami elfów i kornikami.
Niuchacz
Klasyfikacja: XXX
Wykorzystywany jest często w poszukiwaniach ukrytych skarbów, z powodu zamiłowania do błyskotek Z natury jest łagodny i przyjazny, jednak nie powinien być trzymany w domu. Swoje zdobycze chowa do pojemnej skórnej torby na brzuchu.
Nundu
Klasyfikacja: XXXXX
Niezwykle niebezpieczne magiczne stworzenie z Afryki. Osiąga gigantyczne rozmiary i jest w stanie połknąć rosłego mężczyznę w całości. Potrafi poruszać się bezszelestnie, a swoim oddechem rozprowadza zarazę. Za młodu można pokonać go zwykłą Drętwotą, jednak gdy dorośnie, potrzeba co najmniej stu czarodziejów, by go obezwładnić. Istnieje jeden przypadek oswojenia nundu i dokonał go Newt Skamander.
Ognisty krab
Klasyfikacja: XXX
Zwierzę z wyglądu przypominające żółwia. Jego skorupa jest niezwykle cenna, ponieważ zawiera w sobie diamenty i inne cenne kamienie oraz kruszce. Atakowany w geście obrony wystrzeliwuje z tylnego końca gorące płomienie.
Pikujące licho
Klasyfikacja: nieznana
Żywi się mózgami ludzi. Potrafi odbijać niektóre lżejsze zaklęcia, przecinając ich tor. Zwierzę to wydziela również jad, który odpowiednio rozcieńczony, może być użyty do usunięcia złych wspomnień.
Plumpka
Klasyfikacja: XXX
Okrągła ryba zamieszkująca głębokie jeziora. Nie jest szczególnie groźna, może co najwyżej okaleczyć stopy pływających ludzi. Można ją rozpoznać dzięki dwóm długim nogom zakończonych płetwiastymi stopami.
Pogrebin
Klasyfikacja: XXX
Rosyjski demon niewielkich rozmiarów o owłosionym ciele i olbrzymich rozmiarów gładkiej głowie. Kamuflujący się pod postacią kamienia wędruje za człowiekiem, którego ogarnia niechęć i depresja. Jeśli zmęczona życiem ofiara poddaje się, pogrebin atakuje i ją pożera. Bardzo łatwo jest się go pozbyć, wystarczy kilka uroków i zaklęć oraz siła fizyczna.
Poltergeist
Klasyfikacja: nieznana
Uciążliwe i złośliwe stworzenie lubujące się w sianiu chaosu. Jest podobny do ducha, ale potrafi przenosić przedmioty. Zna mowę ludzką i potrafi przybierać różne postaci i kształty. Często nawiedza zamki i domy.
Pufek
Klasyfikacja: XX
Okrągłe urocze stworzenie o miękkim futerku i potulnym wyglądzie. Jest zupełnie niegroźne, wręcz przyjacielskie. Uwielbia być przytulane i nie przeszkadzają mu takie niedogodności, jak np. rzucanie nim. Pufek jest wszystkożerny i chętnie trzymany jako zwierzątko domowe.
Rogaty wąż
Klasyfikacja: XXXXX
Nie jest to szczególnie groźne stworzenie, jednak niezwykle cenne ze względu na klejnot na czole. Niezwykle inteligentne potrafi przeszyć przejrzystym i rozumnym spojrzeniem. Na czole posiada kilka rogów, których wióry mogą być wykorzystywane jako
rdzenie różdżek.
Sfinks
Klasyfikacja: XXXX
Zagadkowe i inteligentne zwierzę o lwim ciele i głowie człowieka. Zna mowę ludzką i od wieków jest wykorzystywany przez magicznych do strzeżenia kosztowności i skarbów. Jest agresywny tylko wtedy, gdy pilnowanej tajemnicy grozi niebezpieczeństwo. Lubi rebusy i łamigłówki.
Sklątka tylnowybuchowa
Klasyfikacja: brak
Odrażające i niebezpieczne stworzenie, prawdopodobnie wymarłe. Jest to krzyżówka mantykory z ognistym krabem. Wyglądem przypomina zdeformowaną odmianę homara. Nie posiada otworów gębowych i nie wiadomo, czym się żywi. Co jakiś czas z jednego końca sklątki wybuchają iskry.
Smoczognik
Klasyfikacja: brak
Miniaturowa wersja smoka, a tak właściwie mała jaszczurka ze skrzydłami. Na czubku głowy posiada długie, cienkie czułki. Z ogona smoczognika wylatują iskry, któe wykorzystuje się do podpalenia wszystkiego, co łatwo zapalić.
Smok
Klasyfikacja: XXXXX
Olbrzymi skrzydlaty gad ziejący ogniem. Jedno z najbardziej niebezpiecznych i trudnych do ukrycia oraz oswojenia stworzeń. Jego ciało pokryte jest łuskami i przypomina ciało węża. Poza ogonem smoki mają jedną lub dwie pary nóg i olbrzymie, błoniaste skrzydła oraz ostre szpony w łapach. Posiadają również wiele niezwykłych właściwości magicznych. Skóra smoka jest wykorzystywana przy produkcji niemal niezniszczalnych
rękawic, jego krew ma wiele zastosowań w warzeniu
eliksirów. Natomiast serce służą jako
rdzenie do różdżek.
Szczuroszczet
Klasyfikacja: XXX
Na jego grzbiecie znajduje się narośl wyglądem przypominająca morską pierścienicę. Żywi się skorupiakami, jednak nie odmawia sobie stóp każdego, kto na niego nadepnie. Do ciężkich objawów ugryzienia przez szczuroszczeta należą płomień z odbytu oraz pocenie się i dreszcze. Trwa to wszystko nie dłużej niż dwie doby.
Szpiczak
Klasyfikacja: XXX
Stworzenie przez mugoli mylone z jeżem ze względu na ogromne, niemal identyczne podobieństwo. Szpiczaki różnią się jednak zachowaniem: gdy ktoś podstawi mu jedzenie, szpiczak pomyśli, że jest to zachęta, aby wpadł w pułapkę i w zemście zniszczy ogród i rabaty kwiatowe. Jego igły mają bliżej nieznane magiczne właściwości
Śmierciotula
Klasyfikacja: XXXXX
Jedna z najbardziej niebezpiecznych bestii, znana również pod nazwą Żywy Całun. Z wyglądu przypomina czarną pelerynę i żyje głównie nocą, podczas której atakuje śpiących czarodziejów i się nimi żywi. Nie pozostawia po sobie ani swoim posiłku żadnych śladów. Grubieje wraz z każdą ofiarą.
Świergotnik
Klasyfikacja: XXX
Ptak o jaskrawym upierzeniu. Znane są przypadki różowego, pomarańczowego, cytrynowo-zielonego i żółtego zabarwienia. Długotrwały śpiew świergotnika potrafi doprowadzić do szaleństwa. Jego pióra są luksusowe, więc drogie. Składa też cenne nakrapiane jaja.
Tebo
Klasyfikacja: XXX
Magiczny gatunek guźca, którego magiczną cechą jest to, że potrafi stać się niewidzialny, przez co trudno przed nim uciec. Jest bardzo niebezpieczny, a jego skóra jest cenna. Wykorzystuje się ją do produkcji ochraniaczy i odzieży. Spotkać można go w Afryce.
Testral
Klasyfikacja: XXXX
Niezwykle rzadkie, mroczne stworzenie, wyglądem przypominające konia ze skrzydłami nietoperza, dzięki którym potrafi latać. Zobaczyć go mogą tylko ci, którzy widzieli czyjąś śmierć. Ponoć ujrzenie go jest omenem pecha i nieszczęśliwych, tragicznych wypadków, jednak w rzeczywistości zwierzę to jest pozytywne i przyjazne. Żywi się padliną, a przyciągnąć go może zapach krwi. Swego czasu w zaprzęgu woził uczniów z Hogsmeade do Hogwartu.
Toksyczek
Klasyfikacja: XXX
Olbrzymi ślimak potrafiący zmieniać kolor. Jego śluz, który po sobie pozostawia, jest niezwykle toksyczny i szkodliwy, wypala i wysusza roślinność. Jednak jego jad zwalcza chorbotki, więc dzięki temu, jak i również mieniącym się barwom, często trzymany jest jako zwierzątko domowe.
Trutniowiec krwiopijca
Klasyfikacja: nieznana
Zmutowana osa występująca prawdopodobnie gdzieś na terenie Szkocji. Posiada ostre uzębienie oraz gigantyczny rozmiar. Czerwona odmiana jest bardziej agresywna niż fioletowa. Lubi zagnieżdżać się w wilgotnych miejscach typu cieplarnie, rury oraz kanały.
Trzminorek
Klasyfikacja: XXX
Magiczny owad posiadający szare, owłosione ciało, a którego wytworem jest syrop powodujący
melancholię. Syrop ten używany jest jako antidotum na niekontrolowany śmiech spowodowany spożyciem liści raptuśnika. Owad gnieździ się w ciemnych, cichych miejscach typu jaskinie czy dziuple drzew. Żywi się pokrzywami.
Trzygłowy pies
Klasyfikacja: brak
Stworzenie będące psem olbrzymich rozmiarów, jednak o trzech głowach. Jest niezwykle groźny, jednak do jego słabości należy muzyka, której brzmienie sprawia, że momentalnie zapada w sen. Ma czarne oczy i brązowe włosie oraz olbrzymie łapy, wielkości ludzkiej głowy.
Znikacz
Klasyfikacja: XXXX
Niezwykle rzadki, chroniony ptak o złocistej barwie. Jest okrągły, posiada długi, wąski dziób i błyszczące jak gwiazdy nocą oczy przypominające kamienie szlachetne. Potrafi bardzo szybko latać, dzięki czemu przed wynalezieniem znicza, z powodzeniem zastępował go w quidditchu. Dostał tak wysoką kategorię Ministerstwa Magii nie dlatego, że jest niebezpieczny, ale z powodu wysokich kar, które grożą za złapanie go lub skrzywdzenie.
Zouwu
Klasyfikacja: nieznana
Magiczne zwierzę pochodzące z Chin. Niewiele o nim wiadomo. Jest to ogromna bestia, charakterem przypominająca kota, wielkością porównywana do słania o pasiastym ciele. Ma ogromne pazury, bujną, postrzępioną grzywę, cztery ostre wygięte kły oraz długi wielobarwny, nastroszony ogon. Jest silny i niewyobrażalnie szybki.
Zwodnik
Klasyfikacja: nieznana
Bagienny demon opisywany jako stwór z jedną nogą. Efemeryczne, wątłe i zwinne sprawiało delikatne wrażenie. W dłoni ma lampkę, którą zwabia nieszczęśników na moczary, by ich zaatakować i zabić.
Żabert
Klasyfikacja: XX
Zwierzę przypominające krzyżówkę małpy z żabą. Jest łysy z gładką, zieloną skórą pokrytą cętkami. Między palcami kończyn ma błony pławne. Ręce i nogi żaberta są długie i giętkie, co pozwala mu na zwinne poruszanie się wśród gałęzi. W razie niebezpieczeństwa olbrzymi bąbel na czole zaczyna świecić na czerwono. Żywi się małymi jaszczurkami i ptakami.
Żądlibąk
Klasyfikacja: XXX
Australijski owad latający z niezwykłą prędkością, niezauważalną dla ludzkiego oka. Jego użądlenie wywołuje najpierw zawroty głowy, a następnie lewitację. Suszone żądła żądlibąka są składnikiem kilku
eliksirów oraz podobno są też stosowane do produkcji cukierków, musów-świstusów i innych słodkości.
Żmijoptak
Klasyfikacja: XXXX
Upierzone i uskrzydlone dwunogie stworzenie o wężowatym ciele, którego rozmiar potrafi zmieniać w zależności od miejsca, w jakim się znajduje. Żywi się głównie szczurami i ptakami. Jest agresywny wobec wszystkich, którzy się do niego zbliżą, szczególnie, kiedy broni swoich jaj. Ich skorupki zrobione są z najczystszego i najdelikatniejszego srebra.